Imago-onderzoek: geef jouw mening
Wat is de eerste indruk van mensen als ze denken aan hockey? En wat is daarbij het verschil tussen hockeyers en niet-hockeyers? Wat zijn redenen waarom iemand wel of niet zou willen hockeyen? En waarom kiezen mensen niet voor hockey, maar wel voor een andere sport?
Door middel van ons tweejaarlijkse imago-onderzoek willen we antwoord krijgen op deze vragen. Zo krijgen we een goed beeld hoe mensen naar de hockeysport kijken. Op basis van de inzichten hopen we beter te weten welke verbeteringen we kunnen doorvoeren in ons aanbod en onze communicatie, zodat we zowel bestaande als potentiële leden beter kunnen bereiken en onze sport kunnen laten groeien.
Opzet onderzoek
Het onderzoek wordt door Onderzoeksbureau Markteffect uitgevoerd onder twee verschillende doelgroepen:
- hockeyers (verdeeld in actieve hockeyers en ouders van hockeyers);
- niet-hockeyers (die ofwel een andere sport doen of niet sporten).
Het imago-onderzoek vindt iedere twee jaar plaats, waardoor we de ontwikkelingen ten aanzien van ons imago goed in beeld kunnen krijgen. Deze editie van het imago-onderzoek vormt daarnaast ook een nulmeting om de effecten van het WK Hockey 2026 in eigen land goed te kunnen meten.
Meedoen aan het onderzoek?
Ben jij betrokken bij de hockeysport? Dan vragen we je om de vragenlijst in te vullen. Je helpt ons hiermee de hockeysport nog leuker te maken en de sport te laten groeien.
Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer zes minuten. Onder alle deelnemers verloten we 2x 2 tickets voor de FIH Pro League die in juni 2026 wordt gespeeld op HC Rotterdam.
