Trends in de samenleving (EY VODW)

Verdiepingssessie Nationaal Hockeycongres 2019
Sessieleiders: Maton Sonnemans en Filip Lacor (EY VODW)

EY VODW is het grootste adviesbureau van Nederland op het gebied van klantgerichte innovatie, en al ruim 20 jaar betrokken bij hockey. Maton en Filip namen de deelnemers aan deze verdiepingssessie mee in de belangrijkste consumententrends die mogelijk impact hebben op de hockeyvereniging van de toekomst.

Inhoud verdiepingssessie

In lijn met het centrale thema, stond in deze verdiepingssessie het voorbereiden van jouw hockeyvereniging op de toekomst centraal. Aan de hand van de kernveranderingen en leidende consumententrends voor de komende jaren werden de bestuurders meegenomen in vier door EY VODW gedefinieerde consumententrends:

  1. De ad hoc maatschappij
  2. De buffet cultuur
  3. Het consumentisme
  4. SEX (beter bekend als de Sporters Experience)

Foto: KNHB/Koen Suyk

Deelnemers werden door inspirerende voorbeelden binnen en buiten de sport geprikkeld om na te denken over hun vereniging in de toekomst. En vooral ook: wat zij als verenigingsbestuur nu al kunnen doen om zich daar op voor te bereiden en mogelijke dreigingen om te zetten in kansen. Op basis van opgedane kennis hebben zij voor zichzelf bepaald hoe ze met hun bestaande aanbod en vernieuwingen kunnen inspelen op de gekozen trends.

In een interactief vervolg van de sessie werden ervaringen en ideeën enthousiast met elkaar gedeeld. De bestuurders deelden hierin zelf ook best practices, zodat men van elkaar kon leren om zo de sport nog sterker te maken. Door de grote interesse in de sessies was de ruimte meer dan gevuld en waren alle extra gedrukte boekjes geen overbodige luxe. Met de opkomst was er een ruime verscheidenheid aan verenigingen aanwezig wat het tot betekenisvolle sessies maakten.

Presentatie verdiepingssessie

 

Deel deze pagina