HockeyWeerelt

In 2014 gaf de KNHB in haar Visie 2020 onder andere aan de ambitie te hebben in 2020 een verbeterde netwerk en servicegerichte organisatie te zijn. In navolging van deze ambitie heeft de organisatie een uitgebreide herijking ondergaan, waarmee de organisatie van de KNHB nu toekomstbestendig is ingericht. Aansluitend op de veranderingen in de organisatie en de wensen naar de toekomst is onderzocht hoe de daarbij passende digitale strategie en ICT architectuur eruit moeten zien, zodat alle genoemde ontwikkelingen goed op elkaar blijven aansluiten.

Naar aanleiding van de resultaten van dat onderzoek is eerder dit jaar besloten om een eigen bondsapplicatie te bouwen. Hieraan is de afgelopen maanden hard gewerkt en per 1 januari stapt de KNHB over van LISA Bond naar de nieuwe bondsapplicatie ‘HockeyWeerelt’.

Hoewel zowel de KNHB, als LISA en ook AllUnited de overgang naar HockeyWeerelt vanzelfsprekend zo soepel mogelijk wil laten verlopen, begrijpen we ook dat er vanuit verenigingen vragen zullen zijn over de applicatie en de overgang. Daarom hebben wij alle informatie en een overzicht van veelgestelde vragen op genomen in het hieronder gekoppelde kennisartikel ‘HockeyWeerelt nieuwe bondsapplicatie KNHB’.

DWF: Hoe werkt het eigenlijk? Van plannen tot afronden.

We laten graag duidelijk zien hoe het proces verloopt vanaf begin tot eind. Dit om de stappen te tonen en ook te laten zien.

Wedstrijd inplannen en spelerslijsten koppelen
De KNHB maakt zoals bekend de competitieplanning en zorgt ervoor dat deze in Sportlink beschikbaar is. Tegelijkertijd koppelen de verenigingen in hun verenigingssysteem (LISA of AllUnited) de spelerslijsten voor het seizoen, aangevuld met de teamondersteuning.

Scheidsrechters toevoegen
Scheidsrechters worden door de verenigingen of de KNHB gekoppeld aan de wedstrijden. Deze informatie wordt via de verenigingssystemen gedeeld met de nieuwe KNHB bondsapplicatie HockeyWeerelt en het DWF. Alle benodigde personen zijn nu aan de wedstrijd gekoppeld zodat de wedstrijdadministratie kan starten.

Vooraankondiging wedstrijd
Ongeveer 48 uur voor de wedstrijd versturen de leveranciers van de verenigingspakketten een vooraankondiging van de wedstrijd naar de teamondersteuning en scheidsrechters. Deze e-mail bevat ook de verificatiecode die bij de respectievelijke rol van het individu en de wedstrijd hoort.

Toegang tot DWF op computer, telefoon of tablet
Iedereen met een rol rond een wedstrijd moet zich via de link dwf.hockeyweerelt.nl, via de hockey.nl app of via het verenigingspakket eenmalig registreren. Dit kun je doen met de inloggegevens van je vereniging. Of je logt in met behulp van een hockey-account, dat je ook kunt gebruiken op knhb.nl en hockey.nl. Wie nog geen account heeft of het persoonlijke wachtwoord bij de vereniging niet meer weet, adviseren wij een hockey-account aan te maken.

Verificatiecode
Registreren is maar één keer nodig. Heb je een rol bij een wedstrijd, dan vult het systeem automatisch de wedstrijden in die daarbij passen. Zie je nog geen wedstrijden of heb je eenmalig een rol bij een bepaald team, dan gebruik je de verificatiecode die bij die rol past (code voor teamondersteuning of scheidsrechter). Met die code heb je dan eveneens toegang tot de betreffende wedstrijd. Deze toegevoegde wedstrijden verdwijnen naderhand ook weer uit je overzicht. Bijvoorbeeld: je valt in als manager en gebruikt de code voor teamondersteuning. Dan worden de wedstrijden van dat team aan je profiel gekoppeld. Echter, omdat je gebruik maakt van een code, wordt dit team niet permanent aan jou gekoppeld. Binnen een week na de gespeelde wedstrijd verdwijnen de wedstrijden van dit team uit je overzicht en is je profiel weer up-to-date, passend bij de rollen die je normaal volgens het systeem vervult.

Voor de wedstrijd

Voorbereiding wedstrijd
Voordat de wedstrijd kan beginnen, vinkt de teamondersteuning in het DWF de spelers aan die de wedstrijd gaan spelen. Ook is het mogelijk invallers toe te voegen. Teamondersteuners kunnen bovendien rugnummers invullen.

Scheidsrechters beoordelen formulier
De scheidsrechter heeft toegang tot het formulier door zich te registreren. Met de verificatiecode kunnen zij bij het DWF. De scheidsrechters controleren voorafgaand aan de wedstrijd of het formulier juist is ingevuld door beide teams. Zij kunnen zien of het juiste aantal spelers is aangevinkt.

Direct na de wedstrijd

Invoeren stand en kaarten
Na de wedstrijd voeren de scheidsrechters de eindstand (en eventuele shoot-outs-score) zo snel mogelijk in. Waar nodig is het ook mogelijk om kaarten toe te voegen. Allebei de scheidsrechters ronden op deze manier het DWF af.

Controle teamondersteuning (of aanvoerder)
De teamondersteuning van beide teams kan de uitslag, kaarten en opmerkingen die de scheidsrechters invoerden controleren, maar wel pas nadat de scheidsrechters het formulier hebben afgerond. Indien gewenst kan de teamondersteuning ook opmerkingen plaatsen op het formulier. Daarna keuren zij ieder het formulier goed.

Jongste Jeugd en Hockey 7
Omdat de Jongste Jeugdteams en teams die Hockey 7 spelen geen gebruik maken van scheidsrechters, is het proces rond het afronden van het DWF voor deze teams anders dan bij de overige competities. Na afloop van de wedstrijd kan de teamondersteuning van de beide teams de score invullen en eventuele opmerkingen plaatsen. Er is dus geen scheidsrechterscode nodig voor deze wedstrijden, ook al staat deze op dit moment nog wel vermeld. Net als voorheen ronden de beide teams het proces zelf af.

Informatie voor teamondersteuning

Ben je als teamondersteuner betrokken bij een team? Dan ontvang je een verificatiecode voor de wedstrijd. Door deze code te koppelen in het DWF – nadat je bent ingelogd – komen deze en toekomstige wedstrijden in jouw persoonlijke overzicht te staan. Voor een uitleg over het koppelen van wedstrijden en het invullen/afronden van het DWF verwijzen we naar de handleiding. Mocht er toch iets niet duidelijk zijn, raadpleeg dan de veelgestelde vragen.

Informatie voor scheidsrechters

Ben je als scheidsrechter ingedeeld voor een wedstrijd? Dan kun je met de verificatiecode voor de scheidsrechters het DWF invullen en afronden. Hoe je dit doet lees je in de handleiding. Mocht het toch niet helemaal duidelijk zijn, dan kun je in de veelgestelde vragen wellicht een antwoord vinden.

Informatie voor wedstrijdsecretarissen

Als wedstrijdsecretaris of zaalcommissaris kun je vragen krijgen over het afronden van wedstrijden in het nieuwe DWF. Om je hierbij te helpen hebben we een handleiding gemaakt voor zowel teambegeleiders als scheidsrechters. Mocht je niet alle vragen kunnen beantwoorden, raadpleeg dan de veelgestelde vragen.

Handleiding DWF

Hieronder vind je een overzicht met antwoorden op vragen die we de afgelopen dagen hebben ontvangen. Mocht jouw vraag hier niet tussen staan, stuur dan een e-mail naar knhb@knhb.nl.

Veelgestelde vragen

Teamondersteuning

Hoe ontvang ik een verificatiecode voor de wedstrijd?

De eindgebruikers (scheidsrechters, coaches, aanvoerders etc.) ontvangen net als voorheen de wedstrijdverificatiecodes. De KNHB krijgt via de leveranciers van de verenigingspakketten de gegevens van deze eindgebruikers. De KNHB op haar beurt stelt de codes vervolgens beschikbaar aan de scheidsrechters en teambegeleiders door de code op te nemen in een e-mail die rechtstreeks aan hen persoonlijk verzonden wordt. De wedstrijdsecretarissen van de verenigingen ontvangen daarnaast een overzicht per weekend met de codes die betrekking hebben op hun eigen vereniging, gekoppeld aan de wedstrijden.

Wat moet ik doen als ik de e-mail met de verificatiecode niet heb ontvangen?

De teamondersteuning kan de verificatiecodes ook zien in de club-app bij de betreffende wedstrijd. Hier staat ook de code voor de scheidsrechters. Het wedstrijdsecretariaat van de vereniging beschikt ook over alle codes en kunnen deze ook verstrekken. Neem daarvoor met contact met hen op.

Er zijn drie wedstrijdcodes, hoe zit dat precies?

Het nieuwe DWF kent inderdaad drie codes, eentje voor de thuisspelende teambegeleider, eentje voor de uitspelende teambegeleider en eentje voor de scheidsrechters. Op deze manier kunnen wij per betrokkene precies zien hoe ver zij zijn met het afronden van het DWF. De wedstrijdsecretarissen ontvangen voor het weekend per mail een overzicht van de codes, zodat ook zij op de hoogte zijn. Overigens kan een ingelogde teambegeleider altijd de scheidsrechterscode zien (bovenaan in het formulier), zodat er geen problemen ontstaan in het geval van nog niet gekoppelde of inval-scheidsrechters.

De codes worden verzonden door de KNHB op de donderdag of vrijdag voor het speelweekend. Om het DWF te gebruiken logt de teambegeleider of scheidsrechter in met behulp van de login-gegevens van de vereniging. Ook is het mogelijk in te loggen met een hockey-account (account van hockey.nl en knhb.nl). Het DWF is te benaderen via https://dwf.hockeyweerelt.nl.

Hoe kan ik inloggen in het DWF?

Je kunt het DWF benaderen via de link van je verenigingssite of via je club-app of via de directe link: dwf.hockeyweerelt.nl. Daarna kun je zelf kiezen hoe je wilt inloggen, ofwel met de inloggegevens van je vereniging, ofwel via je hockey.nl/knhb.nl account. Als je de inloggegevens van de verenigingssite of club-app niet meer weet, adviseren wij je om een hockey-account aan te maken. Dit kun je doen via knhb.nl/registratie.

Hoe kan ik mijn bondsnummer achterhalen

Waarom zie ik niet de juiste spelerslijsten in het DWF?

De spelerslijsten lopen automatisch binnen vanuit de verenigingspakketten. AllUnited en LISA hebben dit proces inmiddels afgerond. Een aantal weken geleden was deze koppeling nog niet gereed, waardoor wij op een andere manier de spelerslijsten hebben moeten inladen. Dit ging op basis van de informatie van de toen laatst gespeelde wedstrijd. Deze lijsten worden dit zaalseizoen niet meer gewijzigd in de originele spelerslijsten die bij het team horen. Bij aanvang van het veldseizoen lopen de juiste lijsten weer binnen. Mocht je nu een speler missen, dan kun je hem toevoegen via de knop ‘invaller toevoegen’. Spelers die je niet wilt selecteren, maar wel in de voorselectie staan, kun je gewoon niet selecteren. Dan komen deze niet op het formulier.

Ik kan de uitslag niet invoeren in het DWF. Hoe kan ik deze alsnog doorgeven?

Mocht het niet lukken om de uitslag in te voeren, plaats hem dan in het opmerkingenveld en rond het formulier alsnog af. Mocht ook dit niet lukken, dan kun je de uitslag mailen naar competitie@knhb.nl.

Hoe wordt het DWF afgerond?

De teamondersteuning selecteert voor de wedstrijd de spelers en eventuele invallers. De scheidsrechters controleren de spelerslijsten van beide teams voor aanvang van de wedstrijd. Na de wedstrijd voeren ze de eindstand zo snel mogelijk in en eventuele kaarten die tijdens de wedstrijd zijn gegeven. Vervolgens controleert de teamondersteuning van beide teams alle informatie. Indien gewenst kan de teamondersteuning opmerkingen plaatsen op het formulier. Daarna keuren zij ieder het formulier goed.

Hoe verloopt het proces rond afgelastingen?

Wedstrijden die voorheen werden afgelast of gestaakt via het wedstrijdformulier, kunnen nu ook via het nieuwe DWF afgelast dan wel gestaakt geworden.

Als de vereniging de wedstrijd afgelast, bijvoorbeeld omdat de velden op een club niet bespeeld kunnen worden, liep dat voorheen via het verenigingspakket. Daaraan is niets veranderd. Was dit mogelijk via het verenigingspakket in de oude situatie, dan kan de leverancier ervoor zorgen dat dit nu ook mogelijk is in de nieuwe situatie.

Als de KNHB de wedstrijden centraal afgelast, wordt dat net als voorheen gecommuniceerd via de website van de KNHB. De verenigingen pakken dan vervolgens het proces op als in de oude situatie.

Hoe verloopt de administratie rond gele en rode kaarten?

Registratie van gele en rode kaarten loopt onveranderd via het DWF. De HockeyWeerelt levert vervolgens dezelfde gegevens aan de verenigingspakketten als voorheen. Dit gebeurt via een ‘API’ die door de leveranciers van de verenigingspakketten uit te lezen is. De leveranciers beschikken dus over dezelfde informatie; deze informatie komt nu echter niet meer uit LISA Bond maar uit HockeyWeerelt. Overzichten van kaarten per vereniging, eventuele automatische doorberekeningen etc maken onderdeel uit van het verenigingspakket en zijn mogelijk met de informatie die HockeyWeerelt, net als het oude LISA Bond, naar de leveranciers van de verenigingspakketten stuurt.

Hoe kan ik een uitslag doorvoeren voor de Jongste Jeugd/Hockey7 competitie?

Omdat de Jongste Jeugdteams en teams die Hockey 7 spelen geen gebruik maken van scheidsrechters, is het proces rond het afronden van het DWF voor deze teams anders dan bij de overige competities. Na afloop van de wedstrijd kan de teamondersteuning van de beide teams de score invullen en eventuele opmerkingen plaatsen. Er is dus geen scheidsrechterscode nodig voor deze wedstrijden, ook al staat deze op dit moment nog wel vermeld. Net als voorheen ronden de beide teams het proces zelf af.

Scheidsrechter

Hoe ontvang ik een verificatiecode voor de wedstrijd?

De eindgebruikers (scheidsrechters, coaches, aanvoerders etc.) ontvangen net als voorheen de wedstrijdverificatiecodes. De KNHB krijgt via de leveranciers van de verenigingspakketten de gegevens van deze eindgebruikers. De KNHB op haar beurt stelt de codes vervolgens beschikbaar aan de scheidsrechters en teambegeleiders door de code op te nemen in een e-mail die rechtstreeks aan hen persoonlijk verzonden wordt. De wedstrijdsecretarissen van de verenigingen ontvangen daarnaast een overzicht per weekend met de codes die betrekking hebben op hun eigen vereniging, gekoppeld aan de wedstrijden.

Wat moet ik doen als ik de e-mail met de verificatiecode niet heb ontvangen?

De teamondersteuning kan de verificatiecodes ook zien in de club-app bij de betreffende wedstrijd. Hier staat ook de code voor de scheidsrechters. Het wedstrijdsecretariaat van de vereniging beschikt ook over alle codes en kunnen deze ook verstrekken. Neem daarvoor met contact met hen op.

Er zijn drie wedstrijdcodes, hoe zit dat precies?

Het nieuwe DWF kent inderdaad drie codes, eentje voor de thuisspelende teambegeleider, eentje voor de uitspelende teambegeleider en eentje voor de scheidsrechters. Op deze manier kunnen wij per betrokkene precies zien hoe ver zij zijn met het afronden van het DWF. De wedstrijdsecretarissen ontvangen voor het weekend per mail een overzicht van de codes, zodat ook zij op de hoogte zijn. Overigens kan een ingelogde teambegeleider altijd de scheidsrechterscode zien (bovenaan in het formulier), zodat er geen problemen ontstaan in het geval van nog niet gekoppelde of inval-scheidsrechters.

De codes worden verzonden door de KNHB op de donderdag of vrijdag voor het speelweekend. Om het DWF te gebruiken logt de teambegeleider of scheidsrechter in met behulp van de login-gegevens van de vereniging. Ook is het mogelijk in te loggen met een hockey-account (account van hockey.nl en knhb.nl). Het DWF is te benaderen via https://dwf.hockeyweerelt.nl.

Hoe kan ik inloggen in het DWF?

Je kunt het DWF benaderen via de link van je verenigingssite of via je club-app of via de directe link: dwf.hockeyweerelt.nl. Daarna kun je zelf kiezen hoe je wilt inloggen, ofwel met de inloggegevens van je vereniging, ofwel via je hockey.nl/knhb.nl account. Als je de inloggegevens van de verenigingssite of club-app niet meer weet, adviseren wij je om een hockey-account aan te maken. Dit kun je doen via knhb.nl/registratie.

Ik kan de uitslag niet invoeren in het DWF. Hoe kan ik deze alsnog doorgeven?

Mocht het niet lukken om de uitslag in te voeren, plaats hem dan in het opmerkingenveld en rond het formulier alsnog af. Mocht ook dit niet lukken, dan kun je de uitslag mailen naar competitie@knhb.nl.

Hoe kan ik mijn bondsnummer achterhalen

Hoe wordt het DWF afgerond?

De teamondersteuning selecteert voor de wedstrijd de spelers en eventuele invallers. De scheidsrechters controleren de spelerslijsten van beide teams voor aanvang van de wedstrijd. Na de wedstrijd voeren ze de eindstand zo snel mogelijk in en eventuele kaarten die tijdens de wedstrijd zijn gegeven. Vervolgens controleert de teamondersteuning van beide teams alle informatie. Indien gewenst kan de teamondersteuning opmerkingen plaatsen op het formulier. Daarna keuren zij ieder het formulier goed.

Hoe kan ik een uitslag doorvoeren voor de Jongste Jeugd/Hockey7 competitie?

Omdat de Jongste Jeugdteams en teams die Hockey 7 spelen geen gebruik maken van scheidsrechters, is het proces rond het afronden van het DWF voor deze teams anders dan bij de overige competities. Na afloop van de wedstrijd kan de teamondersteuning van de beide teams de score invullen en eventuele opmerkingen plaatsen. Er is dus geen scheidsrechterscode nodig voor deze wedstrijden, ook al staat deze op dit moment nog wel vermeld. Net als voorheen ronden de beide teams het proces zelf af.

Wedstrijdsecretaris / Zaalcommissaris

Ontvangen de wedstrijdsecretarissen de verificatiecodes voor het DWF?

Ja, de wedstrijdsecretarissen ontvangen voor het weekend per mail een overzicht met de codes van het eigen team en de scheidsrechterscodes. Om ervoor te zorgen dat inval- of later toegevoegde scheidsrechters ook gebruik kunnen maken van het wedstrijdformulier, is de code van de scheidsrechter zichtbaar bovenaan in het DWF, naast het icoontje van het fluitje. Teamondersteuning kan deze code dus delen met de scheidsrechters.

Er zijn drie wedstrijdcodes, hoe zit dat precies?

Het nieuwe DWF kent inderdaad drie codes, eentje voor de thuisspelende teambegeleider, eentje voor de uitspelende teambegeleider en eentje voor de scheidsrechters. Op deze manier kunnen wij per betrokkene precies zien hoe ver zij zijn met het afronden van het DWF. De wedstrijdsecretarissen ontvangen voor het weekend per mail een overzicht van de codes, zodat ook zij op de hoogte zijn. Overigens kan een ingelogde teambegeleider altijd de scheidsrechterscode zien (bovenaan in het formulier), zodat er geen problemen ontstaan in het geval van nog niet gekoppelde of inval-scheidsrechters.

De codes worden verzonden door de KNHB op de donderdag of vrijdag voor het speelweekend. Om het DWF te gebruiken logt de teambegeleider of scheidsrechter in met behulp van de login-gegevens van de vereniging. Ook is het mogelijk in te loggen met een hockey-account (account van hockey.nl en knhb.nl). Het DWF is te benaderen via https://dwf.hockeyweerelt.nl.

Waarom kom ik als wedstrijdsecretaris niet in het DWF?

Als wedstrijdsecretaris heb je niet de juiste rol om vanuit het dashboard bij een DWF te kunnen, je bent niet gekoppeld als teamondersteuning aan het betreffende team. Vandaar dat deze link op dit moment niet werkt en  een foutmelding wordt getoond (foutmelding 403):

Teamondersteuning (begeleider of coach) kan met de verificatiecode die zij persoonlijk ontvangen in het DWF van de betreffende wedstrijd. De codes ontvangen de wedstrijdsecretarissen ook en zijn te zien in het wedstrijdoverzicht in het verenigingspakket. Met deze team-verificatiecode is het mogelijk de wedstrijd te benaderen via dwf.hockeyweerelt.nl.

 

Ik kan de uitslag niet invoeren in het DWF. Hoe kan ik deze alsnog doorgeven?

Mocht het niet lukken om de uitslag in te voeren, plaats hem dan in het opmerkingenveld en rond het formulier alsnog af. Mocht ook dit niet lukken, dan kun je de uitslag mailen naar competitie@knhb.nl.

Kan ik nog steeds wedstrijden plannen?

Wat betreft de werkwijze rondom het plannen van wedstrijden verandert er niets. Dit gebeurt nog steeds in de verenigingspakketten (AllUnited of LISA) en Sportlink.

Hoe verloopt het proces rond afgelastingen?

Wedstrijden die voorheen werden afgelast of gestaakt via het wedstrijdformulier, kunnen nu ook via het nieuwe DWF afgelast dan wel gestaakt geworden.

Als de vereniging de wedstrijd afgelast, bijvoorbeeld omdat de velden op een club niet bespeeld kunnen worden, liep dat voorheen via het verenigingspakket. Daaraan is niets veranderd. Was dit mogelijk via het verenigingspakket in de oude situatie, dan kan de leverancier ervoor zorgen dat dit nu ook mogelijk is in de nieuwe situatie.

Als de KNHB de wedstrijden centraal afgelast, wordt dat net als voorheen gecommuniceerd via de website van de KNHB. De verenigingen pakken dan vervolgens het proces op als in de oude situatie.

Ontvangt de vereniging een login voor HockeyWeerelt?

Nee, de verenigingen ontvangen geen login. Verenigingen hebben op dit moment alleen een login nodig om de spelerslijsten van de eerste teams in te dienen. Zij ontvangen geen login voor HockeyWeerelt omdat het de bedoeling is deze lijsten straks via de verenigingspakketten in te dienen. De verenigingen loggen dan zelf in hun eigen systeem in. Dat systeem is door LISA en AllUnited straks gekoppeld aan HockeyWeerelt.

Per 1 januari is direct inloggen op HockeyWeerelt dus niet meer beschikbaar voor verenigingen. Dat is niet erg omdat de verenigingen hun lijsten voor dit seizoen al hebben ingeleverd. De KNHB zorgt ervoor dat het indienen van de lijsten op tijd (voor het nieuwe seizoen) mogelijk is via de verenigingspakketten. Voor Hoofdklasseverenigingen wordt waarschijnlijk een ander proces ingericht dat wel rechtstreeks met HockeyWeerelt is gekoppeld. Indien hiervoor een login nodig is, neemt de KNHB contact met hen op.

Waar kunnen verenigingen de kaartenregistratie zien?

Voorlopig verstuurt de afdeling Tucht, net als voorheen, nog kaartenoverzichten naar de verenigingen. In de loop van 2019 komt er een clubportal op HockeyWeerelt waar verenigingen zelf inzage krijgen in onder andere kaarten en schorsingen.

Hoe kunnen verenigingen de wedstrijd-telling zien voor de play offs [alleen voor Overgangsklasse, Promotieklasse en Hoofdklasse (veld) en voor Hoofdklasse en Topklasse (zaal)]?

Deze functie is op 1 januari nog niet beschikbaar. Indien nodig sturen we de tellingen per e-mail naar de verenigingen.
Een vereniging kan overigens altijd in het eigen pakket zien (door een wedstrijd te openen) of een speler heeft gespeeld.

Kan ik weer een overzicht zien van alle gespeelde wedstrijden?

In het LISA verenigingspakket is inderdaad een tool beschikbaar die een overzicht geeft van DWF-gegevens. Dit overzicht bevat nu op dit moment niet alle data die het voorheen wel bevatte. Lisa werkt er hard aan dit weer voor elkaar te krijgen. Daarover hebben LISA en de KNHB ook contact.

Overige vragen

Is het in de nieuwe situatie noodzakelijk voor een vereniging om een verwerkersovereenkomst met de KNHB te hebben? (in het kader van de AVG)

Nee, dat is niet nodig. Tussen de hockeyverenigingen en de KNHB bestaat in de huidige situatie (met LISA Bond) geen verwerkersrelatie. Dit geldt ook in de nieuwe situatie per 1 januari 2019 wanneer de KNHB overstapt naar de bondsapplicatie ‘HockeyWeerelt’.

De KNHB is en blijft zelf verwerkersverantwoordelijke, dat wil zeggen degene die beslist over het doel van en de middelen voor die verwerking. Dat de KNHB gegevens aangeleverd krijgt via de verenigingen doet daar niets aan af. De KNHB heeft net als de hockeyverenigingen een eigen verantwoordelijkheid om zich te houden aan de AVG met betrekking tot  haar ledenbestand. Zowel de verenigingen als de KNHB moeten daarom verwerkersovereenkomsten afsluiten met organisaties die in hun opdracht persoonsgegevens verwerken (zoals LISA en AllUnited).

Deel deze pagina