Jaarplan: Ga met ons in gesprek over het Jaarplan 2024
Op het Nationale Hockey Congres was het Jaarplan 2024 ‘Meer sportplezier in Nederland Hockeyland’ de rode draad door het hele programma. Hopelijk zijn jullie geïnspireerd om met de thema’s aan de slag te gaan. We willen graag met bestuurders van verenigingen in gesprek gaan (en blijven) over hoe we inhoudelijk verder kunnen samenwerken op de belangrijkste thema’s van het jaarplan. Want alleen als we dit samen doen wordt het een succes.
Welke rol kan de KNHB spelen en wat is de behoefte van de vereniging? Of zijn er op bepaalde thema’s al succesverhalen van verenigingen? In een interactieve sessie willen we graag ideeën ophalen en kennis delen.
Per thema organiseren we een sessie in februari of maart en hierbij houden we zoveel mogelijk rekening met jullie voorkeuren. Voor meer informatie over de thema’s verwijzen we naar het complete jaarplan.
We vergroten onze kennis over de doelgroepen
Door eigen onderzoek en dat van anderen, het volgen van maatschappelijke trends en een doorontwikkeling van onze ICT, hebben we inzicht in cijfers, trends en gekwantificeerde data. Deze data gebruiken we om kennis op te doen van doelgroepen en combineren we om de sport te ontwikkelen.
We halen drempels weg
We willen graag dat iedereen plezier beleeft op en rondom het hockeyveld. Of je nou speler, trainer, coach, scheidsrechter, vrijwilliger, ouder of fan bent of simpelweg nog niet bekend bent met hockey. Maar we willen ook dat iedereen de kans heeft om te hockeyen.
We maken de sport zichtbaar op de vereniging en daarbuiten
Om van hockey een sport voor iedereen te maken is het belangrijk zichtbaar te zijn. Dit doen we op de vereniging, maar ook online, op scholen en in de buurt. Hiervoor zetten we onze eigen campagnes in maar werken we ook samen met onze partners, suppliers en stakeholders. Samen maken we het plezier van de hockeysport zichtbaar.
We bieden passend aanbod
Door inzicht in de in- en uitstroom van leden en het potentieel zijn we in staat passend aanbod via de verenigingen aan te bieden. Waarbij wij ons in 2024 focussen op het aanbod voor de jongste jeugd en de doelgroep 35-45 jaar.
We adviseren en begeleiden bestuurders en professionals
Door een goede ondersteuning aan bestuurders en kader, zowel professioneel als vrijwillig, werken we aan de kwaliteit en kwantiteit van deze cruciale functies en rollen voor ondernemende en energieke hockeyverenigingen. Hiervoor willen we gebruikmaken van de maatschappelijke aantrekkingskracht van sport en inzetten op verdere professionalisering van de sector.
We stimuleren verenigingen om ondernemend en onderscheidend te zijn
We stimuleren verenigingen om ondernemend en onderscheidend te zijn en hierbij lokale samenwerkingen aan te gaan en te verstevigen. Met ‘best practices’ motiveren en inspireren verenigingen elkaar, dit maken we zichtbaar
We creëren nationale en lokale helden in het land en op de club
Door goede prestaties op en rond het veld, en (lokale) aandacht creëren we helden voor de sport. Op onze kanalen geven we aandacht aan verschillende doelgroepen en maken en faciliteren we content die gedeeld kan worden door hockeyers, verenigingen en fans. We geven unieke kijkjes achter de schermen bij OranjeHockey.